ביטול עסקה
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מאפשרות לצרכנים לבטל באופן חד צדדי עסקאות צרכניות שנעשו בבית העסק.
-
ביטול העסקה יתאפשר אם מתקיימים כל 3 התנאים הבאים:
- ערך המוצר הנרכש עולה על 50 ₪.
- המוצר לא נפגם והרוכש לא עשה בו כל שימוש.
- המוצר הוחזר לעסק.
- לפרטים נוספים על התנאים והתהליך, ראו ביטול רכישה שנעשתה בבית העסק והחזרת המוצר.
מקרים שלא ניתן לבטל בהם עסקה צרכנית
- התקנות מפרטות את המקרים שבהם לא ניתן לבטל עסקה צרכנית:
- ריהוט שהורכב בבית הצרכן.
- מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן לפי מידות או דרישות מיוחדות (ראו פרשנות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לסעיף זה).
- מוצרים שעל פי דין אין להחזירם.
- מוצרי מזון.
- תרופות ותוספי תזונה.
- מוצרים פסידים - מוצרים שערכם יאבד בפרק הזמן עד החזרת המוצר לעסק (למשל, עיתון או מוצר שעשוי להתקלקל כמו חלב).
- מידע כאמור בחוק המחשבים.
- מוצרים הניתנים להקלטה, שעתוק או שכפול, שאריזתם המקורית נפתחה.
- הלבשה תחתונה ובגדי ים.
- גז (בלון או צובר).
- תכשיט שמחירו גבוה מ-3,000 ₪, למעט שעונים.
- שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי המתבצעים במלואם מחוץ לישראל (כולל טיסת המשך לטיסה שיצאה מישראל, הניתנת באמצעות חברת תעופה אחרת, חבילת נופש מחוץ לישראל, מלבד טיסה מחוץ לישראל ואליה שאינה טיסת המשך).
- כאשר אמצעי התשלום עבור העסקה היו תווי קניה, שובר מתנה, או כרטיס מגנטי נטען.
- כאשר מועד האספקה חל מאוחר יותר מ-6 חודשים מיום עשיית העסקה. על-פי התקנות משך הזמן שבו ניתן לבטל עסקה נעשה בהתאם למועד האספקה, אולם במקרה שבו מועד האספקה הוא גדול מ-6 חודשים, לא ניתן לבטל אחרי האספקה.